onsdag 2 juli 2008

2 Juli

Förvirrad, förvirrad, förvirrad. Mitt tillstånd stavas F-Ö-R-V-I-R-R-A-D.
Jag vet inte vad som har hänt med mig, eller vad som har hänt med något, Helt plötsligt känns allt och alla helt fel för mig, precis som om jag måste börja om från noll, från scratch när det gäller allt. Hitta nytt, skapa nytt, bygga upp nytt. Jag sitter på botten i ett svart jävla hål och jag vet inte hur jag ska kunna ta mig härifrån, och det finns ingen som förstår att jag kanske behöver en stege, ett handtag, vad som helst, för ingen orkar engagera sig i någon annans människa liv i mer än högst ett par minuter. Men ett par minuter under en hel livstid är som ett sandkorn i öknen, ungefär.

Jag frågar mig själv samma fråga tusentals gånger varje dag : Varför skulle allt och alla vara fel? Och jag ger mig själv samma svar tusentals gånger varje dag : Varför skulle det inte vara det? Allt som är ett varför, är ju lika mycket ett Varför inte?
Alla omkring mig känns bara överflödiga just nu, precis som om jag egentligen inte känner dem, de finns bara till hands för att jag inte ska vara totalt bortglömd. Det känns som om alla gör sig till, låtsas och ljuger om sig själva, om vad de vill, kan, bryr sig om och så vidare. Genomskinliga spöken som svävar runt omkring mig och ljuger tills de till slut inte syns mer. Men vad ska man säga till dem? "Du, jag tror att du bara är ett stort jävla skämt egentligen, skulle du bara kunna lämna mig ifred?". Hur fel skulle inte det vara? Fel både mot mig själv och mot dem. Det är väl som med allt annat här i livet, man måste ge det en chans och se bortom alla fasader och lögner. Men om allt är en lögn då? Vad ska jag då bortse ifrån? Tusen frågor till som det inte finns svar på ...

Sammanfattning : Jag är förvirrad, bortkommen, efterbliven och gnällig just nu, det finns ingen vettig person på denna jord att prata med vare sig om det ena eller det andra och visst, min blogg är ett skämt. Liksom du, du, du och du.

Pax för ett varmt bubbelbad fullt med tankar och svar, jag kanske till och med kommer underfund med att allt det jag nyss skrev var ett påhitt, att det bara var en inbillning. Right ..

/ S*

Inga kommentarer: