onsdag 21 maj 2008

21 Maj

Jag börjar tvivla på att världen är rättvis, osjälvisk och allmänt trevlig. Visst, det har funnits bevis på det hur länge som helst, men när till och med en högstadieklass visar upp högst egoistiska sidor blir man nästan rädd. Herregud, typ.

Jag menar, ett skojfoto, som avslutning på 4 år tillsammans(4 år är en jävligt lång tid okej, speciellt med tanke på vilka vi är), hur svårt kan det vara att bara göra en liten ansträngning, klä ut sig lite bara? Jävligt svårt, tydligen.

Vad för sorts klass är det när knappt hälften av eleverna är med på avslutningsfotot, som mest är en kul grej ? Det är ingen klass. Det är bara en .. meningslös grupp typ. Min klass får mig verkligen att önska att jag hade bytt klass redan i sexan, eller möjligvtis sjuan, för nu skäms jag bara. Kul och komma till gymnasiet och berätta om sin misslyckade klass där ingen kände någon och där alla bara brydde om sig själva. Okej, jag är extremt hård nu, jag vet, men fan, man kunde i alla fall ha försökt? Eh, nej ?! Fast de fyra åren är snart slut, och jag längtar som satan efter att få komma ifrån Fäladsgårdens bisarra tegelväggar och skumma lärare, för nu är jag trött på det, så är det bara.

Skojfoto ja, just det. Även om inte hela klassen var med, så var det verkligen värt det. De som var med på fotot är de jag antaligen kommer minnas mest från klassen, resten kommer vara som strangers för mig, i stort sett. Jag veeeeeeeeeeet att alla vill veta vad jag var "utklädd" till och, here we go fuckers, jag var PIRAT! Egentligen skulle det ha varit Jack Sparrow, då han är min absolut största manliga förebild (förlåt Pappa, du är god tvåa <3), men det blev kanske inte helt likt honom, men pirat var jag i alla fall. Och ja, på fotot så stryper jag Lillo, som var utklädd till some kind of discoqueen med världens afro, och jag tror att fotot kommer bli klockrent! Synd bara att Lydia kommer se ut som en vit fläck, men så går det när man envisas med att klä in en kartong i aluminiumfolie och sen dra på sig allting, men jag är stolt över henne för att hon vågade visa sig offentligt som peppar. Salt och peppar, ni vet ...

Mina bloggar är i särklass de sämsta någonsin, och jag gråter inombords för att de är det, men det kan inte hjälpas, och jag orkar inte sluta skriva heller ...

Sista meningen nu : JAG VILL HA BREV FRÅN EDVINA !

Keep it simple *

1 kommentar:

Anonym sa...

Världen är inte rättvis. Du behöver inte gå långt för att se detta.
Titta runt om dig i skolan... Hur ser det ut egentligen? Är alla elever trevliga och lärarna rättvisa?

Svår fråga? Inte riktigt.
Lycka till.

// L.